Новини

Впродовж чотирьох днів фізичний реабілітолог Центру фізичної реабілітації «Формула руху» Ірина Корман брала участь та успішно завершила семінар «Сенсорна інтеграція дітей».

 Завдяки співпраці українських та нідерландських фахівців фізичної реабілітації, на базі навчально-реабілітаційного центру « Джерело », був проведений теоретично-практичний семінар із сенсорної інтеграції дітей. Даний семінар містив цікаву та важливу інформацію про проблеми діток з сенсорним несприйняття та про те як саме долати ці проблеми.

 Сенсорне несприйняття, як тип неповносправності, трапляється у дітей з різними діагнозами та неповносправністю. Тому в реабілітаційній практиці, яка стосується дітей з особливими потребами, існує велика ймовірність, що ця проблема буде присутня поряд із іншими.

Сенсорне несприйняття (СН) розуміється, як поведінкові ознаки надмірного реагування на звичні відчуття. СН може траплятися із будь-яким чуттям людини, яких у даному підході розрізняють вісім, а не п’ять, як прийнято вважати. До чуттів людини відносять:

  • Тактильна система (дотик),
  • Вестибулярна система (чуття руху відносно гравітації),
  • Звукове сприйняття (слух),
  • Візуальне сприйняття (зір),
  • Пропріоцептивна система(положення частин тіла, суглобів та м’язів , так само і зусилля яке ми прикладаємо до руху)
  • Смакова система (смак),
  • Нюхова система (нюх),
  • Внутрішні чуття (голод, несприйняття тощо).

Типова надмірна реакція на відчуття, які для інших видаються нормальними, може залежати від зовнішніх стимулів та загальної кількості факторів, яким піддається дитина. Поведінка під час настання такої ситуації може мати різні прояви: відвертання голови, фізична відмова, блокування стимулів, вигуки, агресивна реакція, приступи гніву тощо.  

В залежності від типу та проявів порушення, діток умовно поділяють на чотири типи. Для виявлення типу, до якого відноситься дитина проводиться специфічне обстеження яке містить в собі такі складові як:

  • спостереження,
  • інтерв’ю,
  • тестування (складання сенсорного профілю дитини).

На основі обстеження визначається тип дитини, та складається індивідуальна програма втручань (сенсорна дієта), метою яких буде:

  • Нормалізувати рівень збудження,
  • Знизити реакції гіперактивності,
  • Знизити реакції гіпоактивності,
  • Навчити активним стратегіям батьків/вихователів, за допомогою яких вони вирішуватимуть питання сенсорних проблем.

Отже, за допомогою правильного обстеження та підбору відповідної сенсорної дієти, фахівець з фізичної реабілітації може допомогти діткам і батькам/вихователям у подоланні проблем, що виникають внаслідок сенсорного несприйняття.

 

Підготувала Ірина Корман